Развиване на родителски компетенции за подкрепа и насърчаване на децата в процесите на интеграция и учебните занимания
Дейността се реализира под формата на ежемесечни срещи и тренинги – организирани съвместни събития за изграждане на етническа толерантност между родителите и обхваща 9 глобални теми за работа с родители за образователна интеграция в интеркултурна среда:
Тема: Семейство.
Целта на тази тема е да подпомогне родителите да:
- разберат, че понятието “семейство” би могло да означава различни неща дори за хора, числящи се към една и съща или различни култури;
- се запознаят със структуриран метод за разбиране на понятието “семейство”;
- получат по-добро разбиране на функциите на семейството по отношение на децата;
Тема: Раждане
Целта на тази тема е да подпомогне участниците да:
- разберат, че бременността е важен период от живота както на майката, така и на бъдещото дете;
- да си изградят ясна престава, че всяка бременност е събитие, което трябва да се разглежда като част от един поширок контекст;
- разберат, че е особено важно да се отнасяме с уважение към бременната жена и към нероденото все още дете.
- Тази тема би могла да доведе до обсъждане на ролята и отговорностите на семейството и обществото.
Тема: Какво означава „дете“?
Целта на тази тема е да подпомогне участниците да:
- осъзнаят основните потребности на децата;
- изградят ясна представа, че потребностите на детето трябва да се уважават толкова, колкото и тези на възрастния.
Тема: Психосоциално развитие
Тази тема е предназначена да подпомогне родителите да:
- осъзнаят необходимостта от психосоциално развитие;
- идентифицират различни модели на развитие в тяхното собствено общество;
- се научат да характеризират различните възрастови групи и да описват психосоциалните потребности на всяка група.
Тема: ИГРА
Целта на тази тема е да подпомогне участниците да разсъждават върху всички възможни причини, които стимулират децата към игра.
Тема: Обучение
Целта на тази тема е:
- да подпомогне родителите да развият знанията си върху начина, по който децата се учат;
- да се осъзнае от родителя „Що е това педагогическа технология?“ на определена форма на педагогическо взаимодействие;
- да се извърши анализ на водещи психологически подходи в процеса на обучение. Необходимо е всеки родител да запознае другите с философията на учебната програма , по която обучава детето, да изведе за себе си позитивни и негативни самооценки за своята работа
Тема: Общуване
Целта на тази тема е да подпомогне родителите да:
- разберат, че общуването с децата е необходимост;
- разберат, че степента на успех зависи от начина на общуване с децата;
- научат, че освен речта съществуват още много други начини за общуване с децата.
Тема: Подкрепяща среда
Целта на тази тема е да подпомогне родителите да:
- идентифицират положителната и негативната среда за развитие на детето;
- разберат последиците от физическото и психологическото наказание.
Тема: Деца в неравностойно социално положение
Целта на тази тема е да подпомогне родителите да:
- идентифицират ситуации, представляващи трудност за децата;
- разпознават реакции, които са характерни за децата в такива ситуации.